Tebernüş Bey,
1.Sitenize,ne kadar övgüler yağdırsak yeridir.Takipçi sayısı,bunun ilk ve tek göstergesidir.İnandırıcısınız,donanımlısınız,en önemlisi sorumluluk duygusuna son derece bağlı yayım ilkeleriniz var.Eleştirilere açık olmanız,gelen eleştiri ne düzeyde olursa olsun,bunu,site takipçilerinin huzurunda tartışmaktan kaçınmamanız,inandırıcılığınızı pekiştirmektedir. 2.Bu inandırıcılığınız,benim gibi,kimi bazı Okurlarınızı,öylesine hipnoz etmiştir ki,Sitenizde yayımlanan bilgilendirme yazılarını okurken,"Soru Sorma Kriteri Md.6'yı pas geçme,görmeme duygusunu doğurmuştur. Affınıza sığınarak yazıyorum,oluşmuş bu güven duygusu,hani derler ya:"Körü körüne İnanmak"gibi bir algıyı,kabullenmemizi sağlamıştır?Ancak,kimi benim gibi bazı okurlarınızın,"Yoğurdu,üfleyerek yiyecek kadar",yaşama dair tecrübelerimiz var.Okur olarak,biz bir aile olduk,Düşüncelerimizi paylaşarak,sorumluluğunuza katkı vermek için yazıyorum...
3.İtimat,kontrole mani değildir prensibinden hareketle,12.06.2014 tarihinde Sitenizde,Kanal Istanbul Projesinin Resmi Güzergahı! başlığı ile"Bu bir Emre Kulcanay haberidir"Haberi, a,Haber'e konu olan Bakanlar Kurulu Kararı ile bu Karara bağlı olarak yayımlanan Kararname metni,tekrar tekrar okunmadan,enine boyuna etüt edilmeden,acelecilik duygusuyla,yayıma verildğini, b.Kanal Istanbul Projesi Güzergahı ile ilgili,yapılması gereken açıklama,sizin tabirinizle"ÜlkemizinTek yetkilisi"tarafından,bir türlü yapılamaması,geniş bir bölgeyi kapsayan bu Bölgedeki g.menkul piyasası yatırımcılarını,belirsizlik içinde bıraktı...Site takipçileri,gün aşırı sorularıyla sizi,oldukça bunalttı? c.Haberci Emre Bey,oluşmuş bu merakçı kitlenin derdine,Bakanlar Kurulu ve buna bağlı kaleme alınan Kararname'nin,olmayan Başlığı'na,kendince:"Sansasyonel Başlık Kondurarak,Bakanlar Kurulu Kararı ile Kararnamede anlatılmak istenen Konuyu,tamamen saptırıp,başka bir yöne çekmiştir? d.Bakanlar Kurulu Kararı ile Kararnamede,Istanbul'da,bulunan bazı alanlarda gerçekleştirilecek proje uygulamaları kapsamında?diye başlayan,"Olası afet riskini bertaraf etmek için yeni yerleşim alanı olarak kullanılması amacıyla?ek'li Kroki ile listede gösterildiği şekilde yeniden belirlenmiştir..."diye devam eden Resmi evrakta,aradım aradım,Kanal Istanbul Projesi ile yakından-uzaktan ilintili bir kelime,cümle,paragraf bulamadım?Bulan da beri gelsin.Sanırım,Haberci Emre Bey,bu Karar metinlerini iyi algılayamadı,aşırı heyacanlandı,buradaki Metni ve yayımlanan kroki'yi,"Güncel bir Başlıkla Taçlandırarak",gündem yarattı?İnananları inandırdı;ben,başından beri inanmadım.Bugüne kadar,işlerim dolayısıyla,içine düşülen bu yanlışı dile getiremedim.Herhangi bir kanaldan,nedense,yalanlama da gelmedi.Bilinen bir şehir efsanesi var:geçen sürede,yalanı uyduranlar da,nerdeyse kendi yalanlarının doğruluğuna inanır hale geldi...Ben,bu konuda,yemek ısmarlama bazında,kimi arkadaşlarımla,iddialara bile girmiştim? e.Emre Bey,baz aldığı Bakanlar Kurulu Kararı Metni dışında başka şeyler biliyorsa,onları da Haberine yazsın;bizleri aydınlatsın.Bu,bir Haberde,kendine göre Başlık atarak"Konu Saptırmacadır",diğer ajanslara Haber Atlatmacadır.Siz,bir Gazeteci olarak,bu tür Haberci kurnazlıklarını,cinliklerinizi daha iyi bilirsiniz.Tebernüş Bey,Haber Saptırması,sizin Site yayım Kurulunun dikkatinden nasıl kaçar;anlayamadım?..Şaşırdım...Yayım Kurulunun mazereti hazır tabii:6.ncı Madde.Bir de,Haber'in doğruluk oranı,%95 verilmiş.Yani,%5 doğru çıkmayabilirmiş? f.Kanal Istanbul Güzergahının,proje bazında,ilişkili olduğu olmazsa olmazları olan,herkesçe bilinen,diğer projelerin isimlerini yazıyorum: -3.Hv Alanı ulaşım imkanı, -Kuzey Marmara Otoyolu ile mevcut TEM Avrupa otoyo bağlantısı, -Limankent Projesi ile bağlantı(Gündeme yeni getirildi:Dünyanın en büyük Projesi olarak sunuluyor) -Kruvaziyer Turizmi, -Ro-Ro Gemi limanı(Tren ve TIR taşır) -Yeterli alanlara dağılmış Kargo,Soğuk Hava,Antrepo depoları, -Modern Konaklama tesis alanları, -Ulaşım kolaylığı, -8 Milyon turist(3.Hv Alanı kapasitesi ile karıştırılmasın) -Mevcut Istanbul Boğazındaki yoğunluğu hafifletecek teknik ve yüksek kapasiteli yapılaşma, -Kanal Istanbul Üzerine yapılacak,yeni Asma köprü Adedi ve maliyeti,Kanal Istanbul Güzergahını,tüm yolların birleştiği Kınalı Kavşağı batı'sına mı,doğu'suna mı planlanırsa,ülke çıkarları gözetilmiş mi olur?Maliyet,azalır mı/artar mı?? -K.Çekmece,hem şehir içinde kalıyor,hem şimdiki Istanbul Boğaz'ına çok yakın.Ayrıca,bu kadar mesafece Yakınlık,1/100000 ölçekli Metropolitan planda,büyüyen,gelişen,çağdaş yeni yapılanmalara gereksinim duyan İstanbul'a,hiç bir konuda,planlama rahatlığı sağlıyamamaktadır.Tüm bu geleceğe dönük yapılanmada,Kanal Istanbul Güzergahının Proje Hattının Geçeceği Hat,bu açılımların Kilididir?Kanal ıstanbul Güzergahı,açık deyimle,Istanbul Merkezden,şöyle bir 60-70 Km uzakta olmalı ki, yeni yapılanmaların önü açılabilir... g.Emre Bey'in haberine dayanılarak ilan edilen K.Çekmecenin Marmarayla birleştiği Sahaya,enine ve dikine dahil,yukarıda yazılı olan tesislerin sığdırılamayacağını,ben,taa Samsun'dan görüyorum?Bu mızrak,bu çuvala sığmaz!?Sığsa,tamam...Öyle Başlık kondurmakla,ben yazdım demekle olmaz?
4.Ben,yukarıda yazılı tesislerin,Kanal Istanbul Projesi ile ilişkilendirilme mecburiyeti varsa,Kanal Istanbul Güzergah'nın,Marmara Denizi ayağının,Kınalı Kavşağını da içine alan,şimdilerde Silivri'ni mahalleleri olmuş Çantaköy-Gümüşyaka,Değirmenköy-Büyükçavuşlu-Çeltik-Alipaşa
arazilerinin,mevcut büyük boyutlu,henüz yapılaşmamış arazilerinin,daha uygunluk mertebesinde olduğu kanaatindeyim.
5.Ayrıca,yukarıda yazılı bölgeler,Kanal Istanbul Kanal İnşaa Güzergahının,Kuzey'den Karadeniz 'den,Marmara Denizine bağlayan Marmara ayağını,bu bölgeye bağlayacak,maliyet azaltıcı uygun derinlikte Çukur Vadileri içeren,arazi yapısı vardır.Başlangıçta açıklanan mesafe, kısmen uzayabilir.
6.Kanal Istanbul Güzergah Hattından yatırım amacı güdenler,bence,Silivri taraflarına,acilen yönelmeliler?Herkesle yemeğine iddiaya giremem;ama Haberci Emre Kulcanay'la,O'nun Haberine attığı Başlığın,Bakanlar Kurulu Kararı Metni ile hiçbir şekilde bağdaşmadığı hk.yemeğine iddiaya girerim?Kendisi,yaptığı haber'in yanlışlığından,%95'i,%5'e dönüştürmenin dışında,kısa zamanda,nasıl döner bilmem.Bu konuda,sanırım Site'niz yardımcı olur.
7.Evet,2002'den beri Samsun'dayım.Ama,16 yılım,Trakya arazisi üzerinde
geçti.Bunun birkaç yılı da,bir dönem İTO Bölge G.Menkul Bilirkişisi olarak geçti.Belki Tebernüş Bey kadar olmasa da,dünya coğrafyasında, görülmedik yer de bırakmadık.Avrupa'yı otostop'la dolaştım.Afrika'ya henüz ayak basamadım.
8.Yukarıda yazılanlar,tamamem şahsi fikrimi yansıtır. Yazdıklarım, görsel,yazılı basın ile Tebernüş Kireçci Site yayımlarından edinilen bilgiler,harmanlanarak derlenmiştir.Yanıltmaktan sakınırım?Saygılarımla...
Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
11 Temmuz 2014 | 13:54 Mustafa Bütün 4722 Kişi okudu