Merhaba, Sitede birçok sorunun konusunu inceledim, ancak bizim sorunlarımız ile ilgili açıklamalar bulamadım..Bu kapsamda yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Bugüne kadar; 3 ayrı ada ve 3 farklı parselde bulunan 16 Blok 1120 Bağımsız alandan oluşan ......Sitesi Toplu Yönetim Planı diye bir yönetim planı yönetildiğimizi biliyordum.Ancak Tapu Sicil Müdürlüğünden tesadüfi aldığım Yönetim Planımız ile Toplu Yapı Yönetim olmayan, 106 adet bağımsız bölümden oluşan 2 Blok ve 145 bağımsız bölümden oluşan çok farklı bir Yönetim Planı ile yönetildiğimizi öğrenmiş oldum. Varolan (yasal) yönetim planımızda Toplu Yapıya Geçiş vb.hakkında herhangi bir hüküm bulunmamamaktadır. Toplu Yapı Yönetimi olduğunu iddia eden bu yönetim olmayan bir yönetim planı ile, yaklaşık 10 yıldır illegal bir şekilde kat maliklerini yönettiğini anladım. Toplu Yapı Yönetimine geçilmediği için de;
5711 sayılı Kanunun 22. maddesi ile Kat Mülkiyeti Kanununun 66 ve devamı maddelerinde düzenlenen Toplu Yapılara İlişkin Özel Hükümler uyarınca, sitede henüz toplu yapı yönetimine geçilmediği anlaşıldığından, uyuşmazlıkta kat mülkiyeti hükümlerinin değil, genel hükümlerin uygulanması buna bağlı olarak görev hususunun da genel hükümler geçerli olduğunu da öğrendim..
Dolayısıyla .....Sitesi Toplu Yapı Yönetim ve Yönetim Planı olmadığına göre, Site Yönetimi, Yönetim Kurulu, Temsilciler Kurulu ve/veya diğer organlar da YOK HÜKMÜNDE dir.
Toplu Yapı Yönetim ve Yönetim Planı YOK HÜKMÜNDE olan bir sitenin; Yönetim, Yönetici, Temsilciler Kurulu, İşletme Projesi, Ortak Gider Alacakları, idari, mali bilgi, karar, belge, Tahsilat, Banka, Sigorta, Karar, Dava, Aidat, Avans, Çalışanlar, v.s. işlemlerinizde YOK HÜKMÜNDE ve GEÇERSİZ, USULSÜZ olduğu aşikardır. 1-Bu kapsamda acilen yapılması gerekenler nedir? 2- Kat Mülkiyeti Kanunlarına tabi olunmayacağına göre Hakimin Müdahelesi talep edilebilir mi? Sulh Hukuk Hakimine şu anda varolan yasal yönetim planı ile başvuruda bulunulması durumunda Hakim, toplam 16 Blok için mi geçici yönetici atar yoksa ayrı ayrı yönetim planlarına göre ayrı ayrı yönetici mi atar? 3- Bugüne kadar yasal olmayan iş ve işlemler için Yöneticiler hakkında hangi işlemler yapılmalıdır? 4- Toplu Yapı Yönetimi olarak hizmete devam edilebilmesi için neler yapmak gereklidir? 5- Toplu Yapı Yönetimi olarak karar alma yasal yönetim planlarına göre mi olacak? 4/5 mi 5/5 mi gerekli? 6- Toplu Yapı Yönetime geçiş sağlanamaz ise bugüne kadar Toplu Yapı Yönetim adına alınmış araç, gereç, işyerleri vb. ile ilgili dağıtım ve hesaplaşma nasıl yapılcak? Destekleriniz için teşekkürler..
Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
26 Şubat 2019 | 22:58 AHMET NACAR 449 Kişi okudu