site de bulunan 6 blok var ve alt kısımları boş oda

Soru

merhabalar ben 6 bloktan oluşan 3 adet 3 kat ve 6 daire 3 adette 4 kattan oluşan 8 daire toplamda 6 blok 42 daire bulunuyor bu blokların altında ablok altında kapıcı dairesi ve bir boş oda b blokta bir boş oda ve yan tarafında spor salonu olarak düşünülmüş bir oda c blokta 1 adet boş oda karşısında duşlar ve sauna yapılması için alan d blokta 2 adet boş oda e blokta 2 adet boş oda f blokta 2 adet boş oda her bloğun girişinde alt bölümleri boş site sakinlerinden bir kısmı bu boş odaları çocuk oyun odası yapmak istiyor ben kendi bloğumun altına böyle bir şey yapılmasını istemiyorum çok gürültü oluyor ve havalandırma yok sürekli blok kapısı açılıp kapanıyor kışın ısı kaybı olacağını düşünüyorum ayrıca site planında bu bizim bloğumuzda bulunan odalar bisiklet park yeri olarak gözüküyor sizlere sorum bu dediklerini yapabilirler mi? yoksa her blok sakini kendi bloklarının altına ne yapılacağının kararını kendileri mi verir beni aydınlata biliseniz sevinirim saygılar

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
05 Ekim 2016 | 20:53 yılmaz yıldırım 575 Kişi okudu

sundurmalar ortak alanmidir

Soru

Ben 5 katli apartmanda 12 daireden oluşuyor benim dairem dukkan ustü ve sundurma uzeri.sundurmaya yalitim yaptırdım bu sundurmalara yapilan yalitim ortak gider olurmu

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
30 Eylül 2016 | 21:44 tacettin ulubağ 342 Kişi okudu

Asansöre yeşil etiket alınması

Soru

Merhabalar sayın hocam öncelikle bir önceki sorumu cevapladıgınız için cok teşekkür ederim. Komsuluk hukuku konusundaki fikirlerinize aynen katılıyorum. Malumlarınız üzerine 15 Haziran 2015 tarihinde yeni bir asansör yönetmeligi çıktı. Mühendisler odası da bu yönetmelige göre görevlendirildi. Bizler Haziran 2015 tarihinde evlerimizi teslim aldık, yani tam bu yönetmelik yürürlüge girdiginde. daha sonra haziran 2016 yılında odadan yetkililer gelerek bir yıllık kullanılan asansörü kırmızı etiketlediler ve gerekli eksikliklerin tamamlanmasını istediler.Hocam asansörler de 4 ay kırmızı etiket kaldıktan sonra daha 1 yıllık asansörlerin eksiklikleri ve yeşil etiketin alınması için yapılan onarım giderleri olan 8 bin tl lik faturayı site işletme giderlerinden ödenmek üzere yönetime rucu ettiler. Ben bu faturaya itiraz ettim. Çünkü insaat firması yaptıgı asansörün yeşil etiketini alacak ve bize öyle teslim edecek bu kanuni bir yükümlülük olarak biliyorum.. Ancak insaat firması da bu faturayı kabul etmiyor. Ortada kaldık hocam komşuluk hukuku maalesef işlemiyor.Şimdi bu olayda bu parayı kat maliklerimi ödemesi gerekir yoksa insaat firmasımı. iskan tarihimiz 15 temmuz 2015 yani teslimden bir ay sonra , asansör garantiside devam ediyor.Bu konu ile ilgili fikirleriniz nedir hocam cevabınız için şimdiden çok teşekkürler saygılar

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
19 Eylül 2016 | 17:05 Murat Özyüksel 7947 Kişi okudu

aidat odemeleri ve eksik odemeler

Soru

Mrblar sayın hocam 2015 yılında ankarada 4 bloklu 159 daire 4 dükkan toplam 163 bagimsiz bolumden oluşan bir projeden ev aldım.Daire tipleri 3+1 ,4+1 ve arsa paylarına farklıdır. 2015 mayıs ayında olağan genel kurul yapıldı ve sakin lerden 3 kişi yönetim kurulu olarak seçildi.yapılan kurulda site yönetiminin bir şirkete devredilmesi karari da alındı. Hocam şimdi buraya kadar herşey normal gitti ve sorunlar bundan sonra başladı. Site yönetimi muteahhid firmanın kendi kurduğu bu konuda deneyimi olmayan firmaya 2 yıllığına yönetimi devretmis ve kendileri de istifa etmişler. Bizler evlerimizi teslim aldık ve aidat ödemelerine başladık aradan 15 ay geçti tekrar site yonetim kurulu 15 ağustos 2016 da toplandı.Ben denetçi seçildim bu toplantıda. Hocam denetçi seçildikten sonra yaptığım incelemede yönetim firması muteahhid ait olan 4 dükkandan hiç aidat almamış. Yönetim planimizda aidatlara tüm bağımsız bölümlerinin katılacağı, dükkanların sadece asansör bakım hizmet bedelinden muaf tutulacağı yazıyor. Yönetim firma yetkilisine bu durumu sorduğumda bana öyle dediler deyip isin içinden çıkıyor. Öncelikli sorum biz bu aidatları geriye dönük olarak nasıl dükkan sahiplerinden alabiliriz. Ikinci sorum ise farklı arsa payları olan bağımsız bölümlerden sabit aidat alınmakta KMK madde 20 göre kat malikleri arasında anlaşmada yok ama giderlerde arsa payina gore paylastirilmiyor. Bu konuyu nasıl cozmemi tavsiye edersiniz.simdiden cevapladınız için teşekkür ederim. Saygılar sunarım.

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
18 Eylül 2016 | 10:47 Murat Ozyuksel 1005 Kişi okudu

Belediye ifraz,tevhid,ihdas,yola terk harçları

Soru

İyi günler Nihat Dönmez Bey, Belediye harçlarıyla ilgili olarak 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu kapsamında 80. maddede geçen fiyatlar bütün belediyeler için geçerli midir? Yoksa her belediye kendi hesaplamasını mı çıkarıyor. Parselin m2'sini 0.30 gibi bir katsayı ile çarpıp harç alıyorlar. Ayrıca bulunduğum yer Kars/Kağızman. İyi çalışmalar dilerim.

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
07 Eylül 2016 | 16:24 Murat TUNÇ 1314 Kişi okudu

Site Yönetimi İskiye Olan Borcu

Soru

İyi Günler diliyorum öncelikle İstanbul Pendik Velibaba mahallesinde siteden daire almak üzereyim daireyi görmek için gittiğimde site yönetimindeki yetkililer sitenin iskiye borcu olduğunu ve daire başına 5 bin tl gibi bir mebla olduğunu söyledi temiz kağıdı almanız gerekiyor bizden dediler satış için bu durumda benim sorumluluğum nedir aydınlatırsanız sevinirim

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
04 Eylül 2016 | 18:54 Murat YURTSEVER 520 Kişi okudu

kaçak yapı veya kat için şikayet BELEDİYECE yapı tatil tutanağı tutmazsa ne yapmam gerek.

Soru

adıma kayıtlı müşterek arazimin 2004 yılından önce yapılmış ruhsatsız kaçak binanın üstüne üçüncü kişilerce 2015 yılında çekme kat yaparak yasa gereği şikayetim üzerine ilçe BULANCAK BELEDİYESİ yapı tatil tutanağı tutmayarak kaçak yapı sahibini koruyarak işlem yapmamıştır.3194 sayılı imar kanunu hiçe sayılmış ANAYASAL haklarımız Kurum tarafından çiğnenmiş,ve DEVLET gelirleri zarara uğratılmıştır,ve imar kirliliğine ilgili kişilerce neden olunmuştur.Bundan sonraki aşamada ne yapmam gerekir.!Saygılarımla teşekkür ederim.

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
29 Ağustos 2016 | 08:24 cafer KARADERE 435 Kişi okudu

yönetim planında yer alan bahçe tanımlaması

Soru

Nihat bey , mevcut yönetim planında Yükümlülükler bölümümde -f. Konutların bahçelerinin kullanım hakkı maliklerine ait olup konutların bahçelerinin bakım ve temizliği malik ve onun kullandırdığı kişilere aittir . Konutların etrafındaki bahçelere sürekli bakımlı ve temiz tutulacaktır . Mevcut ağaçlar hiçbir şekilde kesilemez hastalık nedeni ile kesilmesi gereken ağaçlar için yönetim kurulundan yazılı izin alınması gereklidir. Ayrıca kat malikleri tarafından yapılan bahçe düzenlemesinin komşuları rahatsız etmeyecek ve güneş ve manzarasını engellemeyecek şekilde olması gerekmektedir. Eğer bir kat maliki bahçesini yönetici tarafından yapılan yazılı uyarılara rağmen bir ay içersinde bakımlı ve temiz hale getirmezse yedi günlük ikinci bir uyarıdan sonra gerekli bakım ve temizliği yapmamakta direnmesi halinde yönetim kurulu tarafından gerekli bakım ve temizlik yaptırılarak masrafı kat malikinden tahsil edilir. Bahçeye girildiği için Kat maliki hiçbir kişi yada kuruluşu sorumlu tutamaz g. Konutların bahçesine hiçbir şekilde baraka , sundurma sabit veya geçici tesis yapamaz bu tip bir yapı yapıldığı takdirde , Yönetim Kurulu tarafından yazılı uyarı yapılır. Bu uyarıda yapının onbeş gün içersinde yıkılması konusunda kat maliki uyarılır . Yıkılmadığı takdirde Kat Malikleri Kurulu kararıyla yıkılmasına karar verilerek yıkım işlemleri gerçekleştirilir." ifadesi yer alıyor. Bu ifadeler evlerin kendi kullanımına sunulmuş bahçaleri olması anlamına mı gelir? Bu durumda burası benim bahçem siz kullanamasınız deme hakkı doğurur mu? Yerleşim planı ve bu plandaki sınırlar bu şekilde yorumlanabilir mi? Bilgi verirseniz çok sevinirim.

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2016 | 10:58 Atilla Yılmaz 833 Kişi okudu

Sitedeki bahçeler hangi durumda ortak alandır? Hangi durumda hak idda edilir?alan tanımlaması nasıl yapılır

Soru

Nihat bey, 5350m2 arsa üzerine kurulu 5 blnalı 10 ikiz villalı (zemin,giriş ve 1. kat olarak 3 katlı bir villa) bir sitede oturuyorum.Tapoda her kat malikinin 2/20 hissesi var. İmar müdürlüğünde de binaların konumunu ve binalar arası mesafeleri gösteren 1/200 ölçekli bir yerleşim planı var. Villaların arasında yer alan bahçelerin ortak alan oldup olmadığı bilgisine nasıl ve nereden ulaşabilirim. Vaziyet planında yer alan ölçüler ve bina sınırları aynı zamanda bahçeler üzerinde de hak idda etmenin kaynağı olabilir mi? Evimi satmak istediğimde iki komşu arasındaki bu alanın komşum tarafından "kendisine ait olduğu benim oraya ayak basamayacağımı isterse oraya çit çekerim " türündeki ifadelerinin bir dayanağı var mıdır? Bilgi veriseniz çok sevinirim.

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
26 Ağustos 2016 | 08:51 Atilla Yılmaz 997 Kişi okudu

B/3 iken B/4 kapsamına giren yapılarda kullanım hakkının verilmesi için hangi yol izlenir ?

Soru

Binamız B/3 kapsamında iken B/4 kapsamına girdi toplamda 7 daire var ve 7.dairede oturana dubleks kullanım hakkının verilmesi için diğer kat maliklerinin ne yapması gerekir, çoğunluk kabul ettiğinde, itirazı olan kat maliki için ne yapılabilir ? Şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla

Nihat Dönmez tarafından yanıtlandı.
20 Ağustos 2016 | 16:02 Hamdiye Konar 205 Kişi okudu