Vatan gazetesi yazarı,Ercan İnan'a göre 3.havaalanı Kemerburg

Soru
Vatan gazetesi yazarı,Ercan İnan'a göre 3.havaalanı Kemerburgaz'a yapılacak.25.01.12 - 104042Ercan İnan Etrafımdakilere İstanbula üçüncü havaalanı nereye yapılacak biliyor musunuz? diye sordum. İstisnasız hepsi Silivri dedi. Ben de öyle biliyordum. Ancak duyumlarıma göre üçüncü havaalanı için başka bir lokasyon öne çıkmış durumda.Zaten Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da Marmaraya ilk kaynağı yaptığı törende bunun sinyalini verdi ama dikkatlerden kaçtı. Üçüncü havaalanı büyük bir ihtimalle Belgrad Ormanlarının batısında, Kemerburgaz Göktürk Bölgesinin kuzeybatısında kömür ocaklarının bulunduğu bir noktaya yapılacak.Marmaray gibi birçok projeyi, Kanal İstanbulu, Avrupa ve Anadolu yakasında iki yeni şehir projemizi, Karadeniz kıyısında ilk etapta 100 bin kapasiteli havaalanı projemizi, Taksim projemizi ustalık döneminde başlatacak, onları da hızla nihayete erdireceğiz. 81 vilayetimizde devam eden projeleri, yeni başlayacak projeleri de hızla tamamlayacak, milletimizin hizmetine sunacağız. Ben şunu, burada altını çizerek ifade etmekte fayda görüyorum. Türkiye, ekonomide,yatırımlarda, projelerde ve demokraside, bir adım bile geriye gitmez, gidemez ve gitmeyecek.Bu sözler Başbakan Recep Tayyip Erdoğana ait. Bu konuşmayı Erdoğan, Marmarayın ilk kaynağını yapmak üzere 14 Ocak 2012de, Kadıköy Ayrılık Çeşmesi istasyonunda katıldığı törende yaptı. Ertesi gün çıkan haberlere baktım, Karadeniz kıyısındaki havaalanı projesi detayı kimsenin dikkatini çekmemiş.Sordum soruşturdum. Çok ilginç bir bilgiye ulaştım. İstanbula düşünülen üçüncü havaalanı herkesin tahmin ettiği gibi Silivriye değil, Belgrad Ormanlarının batısında bir alana yapılacak gibi duruyor. Ön hazırlıklarda bu alanın daha uygun olacağı görüşü öne çıkmış görünüyor.BİRBİRİNİ TAMAMLAYAN PROJELERHavaalanı için düşünülen yeri nokta atış olarak belirlemem şu an mümkün değil. Ancak ulaştığım bilgilere göre Tayakadın, İhsaniye, Ağaçlı ve Akpınar noktalarının arasında bir yere, eski kömür ocaklarının bulunduğu bölgeye yapılacak üçüncü havaalanı.Konuya yakın çevrelerden edindiğim bilgilere göre, Kanal İstanbul projesi, üçüncü Havaalanı projesi ve Kuzey Marmara otoyol ve üçüncü köprü projesi birbirini tamamlayacak.Kanal İstanbul için yapılacak kazı çalışmaları sırasında çıkacak hafriyatın bir bölümü kömür ocaklarının yarattığı göletlerin doldurulmasında kullanılacak. Böylece o bölgede çok geniş bir alan yaratılacak. Doldurulan noktalardan birine de üçüncü havaalanı yapılacak.Herkes İstanbulun ihtiyacı olan üçüncü havaalanının Silivriye yakın bir noktaya yapılacağını tahmin ediyor. Arsa spekülatörleri de bölgedeki arsaların fiyatını bu bilgiye dayanarak şişirdi. Ancak geldiğimiz noktada Silivrinin yerini Karadeniz kıyısında, Belgrad Ormanlarının batısında, Kemerburgaz Göktürk Mahallesinin kuzeybatısında bir başka lokasyon alabilir. (Bu arada bazı aklıevveller Göktürkte oturduğumu ve bu yüzden oturduğum evin değeri artsın diye tabir yerindeyse spekülasyon yaptığımı düşünebilir. Bir bilgiyi paylaşayım. Göktürkte kiracıyım. Oturduğum ev bana ait değil. Bölgede ne kendime ne de bir akrabama ait tek bir taşınmaz bulunmuyor.)SİLİVRİ'DEN DAHA MANTIKLISilivriden neden vazgeçilmiş olabilir? Atatürk Havalimanı varken, o hat üzerinde ikinci bir havaalanının çok da kullanışlı olmayacağı belirtiliyor. Sabiha Gökçen Havalimanı, Kadıköy ilçesi, hatta Gebze, İzmit ve hatta Bursaya kadar bir alanda yaşayanlara hitap ediyor. Ancak Silivride yapılacak bir havalimanının Atatürk Havalimanı varken tercih edilecek bir alternatif olmayacağı düşünülüyor. Ayrıca havacılık uzmanları, Silivri bölgesinde yapılacak bir havaalanında uçakların iniş kalkış için kullanacağı hava koridoru ile Atatürke inecek kalkacak uçakların kullanacağı hava koridorunun aynı olacağına, dolayısıyla yoğunluğa bir faydası olmayacağına işaret ediyorlar. Buna karşılık Karadeniz kıyısına yapılacak havaalanının da Atatürk ten bağımsız bir hava koridoruna sahip olamayacağını düşünenler de var.Sorulan temel bir başka soru ise İstanbul a gerçekten üçüncü havaalanı gerekli mi?Evet, Atatürk havalimanı ihtiyaca cevap veremiyor. Ancak bazı kaynaklar Atatürk Havalimanı nın hemen yanıbaşındaki askeriyeye ait 800 dönümlük alanın mevcut alana eklenmesi ve dördüncü pistin yapılması halinde burada daha en az 10 yıl daha aşırı yoğunluk yaşanmayacağına dikkat çekiyor. Atatürk Havalimanı evet şehrin çok içinde kaldı ama ulaşım imkanları ile herkesin ilk tercihi olmaya devam ediyor.VatanErcan İnansize dünkü yazımda anlattığım yazar arkadaş ve yazısı,tebernüş bey.bölgeyi iyi bilmeme rağmen,anlam veremediğim şey bu bölgelerde milyonlarce metre orman alanını,tahrip edecek,onlarca sene gölet oluşmuş taş ocaklarını dolduracak ve onlarca sene bu dolgu alanlarının oturmasını bekleyeceğiz.ve arkadaşın dediğine göre 3.havalimanı kanal istanbuldan sonra yapılacak.yani onlarca sene sonra.ancak dünkü sorumu cavaplamayı unuttunuz.sizce 3.havaalanı ve avrupa yakasındaki yeni bir şehir için en uygun bölge neresi?teşekkürler saygılar.



Yanıt : Rica ederim. Ercan Bey eski müdürümdür. Vatan gazetesinde yaklaşık 1.5 yıl beraber çalıştık. Kendisi çok iyi bir gazetecidir. Sağlam haber kaynakları vardır... Sorunuzu unutmadım. Ama artık üzerinde konuşmaya gerek var mı)) Havanda su dövüyoruz)) Mantıklı olan Silivri ve Çatalca'da mülkiyeti kamuya ait arazilerden oluşan bir alan olmalı... Ama kimse bize fikir sormuyor. Göktürk'ün kuzeyine havaalanı yapılması projesi eski bir proje... Fakat mühendislik maliyetleri açısından sizin görüşlerinize aynen katılıyorum.
Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
14 Şubat 2012 | 12:19 mustafa okay 1444 Kişi okudu

Yorumlar

    Henüz yorum yok.
    Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın