Son dönemde sitenizde kimlik doğrulama ve filtreleme başladı

Soru
Son dönemde sitenizde kimlik doğrulama ve filtreleme başladığından beri, tartışmaların kalitesi gerçekten çok yükseldi. Bende biraz ağır bir konuya değinip hem düşüncelerinizi almak hem de okurları biraz düşündürmek istiyorum. Hani derler ya güzellik önemli değil, önemli olan kişiliktir diye. Bir projenin kişiliği, yapan firmadır. Sonra projenin güzelliği gelir. Ben bir projeye gireceksem en az bir hafta internetten firmayı ve yaptığı işleri araştırırım. Sıkıntı var mı, şikayet var mı, sorun yaşanmış mı. Tatil Köyüne bile giderken bir yığın araştırma yapıyoruz. Alt tarafı bir hafta kalacağız. Satın alınacak evde didik didik yapılmalı bu iş. Sadece sizin siteniz bile büyük bir kaynak bu araştırma için. Bir kaç örnek vereyim. Lansman Basın toplantısı videolarından Engin Yeşil'in açıklamaları. Facebook grubunu kapatma konusunda ne kadar olumsuz bir yaklaşım sergilemiş. Müşterilerinin bir sıkıntısı olmasa böyle bir platformda bu türlü tartışmalar olmaz. Olduğuna göre çözülmesi gereken problemler var demektir. Burada Engin Bey'in problem çözme tekniklerini izliyoruz. Basın Toplantısında Genel Müdürünü susturma şekli de zaten müşterilerine yaptığı davranışları bir nebze anlatıyor.İyi örnek Brandium'un basın toplantısı. Hakan Çağlar ne kadar güzel bir cümle kullandı. Bizimle ilgili bir tane şikayet bulamazsınız dedi. Evet yok. Ben de araştırdım. Gerçekten yok. Demek müşterisinin ihtiyaçlarını anlıyor ve hataları olsa bile bir çözüm bulabiliyor. Bunu da gururla söylüyor. Tebrik ediyorum gönülden. Bir tane de uç örnek. Size geçenlerde birileri Sarıköy'den ev alsam mı diye soruyordu. Binlerce insan KC Group mağduru olmuş. Google'da KC Mağdurları diye aratsak 21.000 anlamlı sonuç çıkıyor. Halen bunlardan habersiz ev almaya çıkan insanlar var. Allah korusun onları diyelim -)Son bir tane de sizin söylediğiniz bir cümleye değineceğim. Fiyapı ile ilgili sıkıntılar sorulduğunda œFikret Bey istese hemen çözer diyorsunuz. Eğer böyle ise, demek ki müşterilerinin sorunlarını, sıkıntılarını umursamayan bir firma var karşımızda. Tüm bu örneklerden yola çıkarak diyorum ki, konut yatırımı; güvenli, müşterisinin yanında olan ve özenli firmalar üzerinden yapılmalı. Müşteriler olarak biz bunu yaparsak, firmalarda kendilerini düzeltmek yada yok olmak zorunda kalacaklardır.Bu kadar anlatınca bana, œbu araştırmacı ruh ile sen nereye yatırım yaptın sorusu gelebilir -) Gelirse onu da nedenleri ile anlatırım -)



Yanıt : )) Yarın Milliyet Emlak'ta yayınlanacak 'Kimler satıyor? Kimler satamıyor?' başlıklı yazımı mutlaka okuyun... Orada konunun özetini bulursunuz... Konut piyasası büyümesi de batması da çok kolay bir piyasa... İnsanları mutlu ederseniz ve insanlara kazandırırsanız satış sıkıntısı çekmezsiniz... İnsanları üzerseniz de ne yapsanız satamazsınız... Şikayet konusunu fazla ciddiye almıyorum... Neden? Müşterinin yüzde 1'i hiçbir şeyden memnun olmuyor... Ne yapsanız mutlu olamıyor... Bu sefer şikayet sitelerinde olur olmaz şeyler yazıyorlar... Benim bu platformdaki en büyük rahatsızılğım buranın bir şikayet sitesine dönüşmesi... Önümüzdeki dönem bunu tamamıyla durdurucağım... Bunun dışında önümüzde uzun yıllar var... Kimler güçlenerek kimler zayıflayarak yoluna devam edecek... Hep beraber göreceğiz...
Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Haziran 2011 | 22:05 Güçlü HAKLI 374 Kişi okudu

Yorumlar

    Henüz yorum yok.
    Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın