Kentsel dönüşüme dahil edilen sitede olağanüstü toplantı

Soru
Sn.Hilal Bayram ; Daha önce 9 Mayıs tarihinde sitemizdeki durumu özetleyerek yazmıştım ve Sn.Gürsel Öngören cevaplamıştı. Ancak 20 Mayıs Pazartesi gününden bu yana , aşağıdaki sorularımı da gönderdiğim halde , her nedense cevaplanmadı. En son çare size başvurayım dedim. Sitemizde yeni bir gelişme olarak ; yönetici imzasıyla noterden 10 Mayıs 2013 çıkışlı ve bizlere 14 Mayıs 2013 tarihinde gelen ihbarnamede , " 26 Mayıs 2013 tarihinde olağanüstü toplantı yapılacağı " tüm maliklere ve hissedarlara bildiriliyor. Söz konusu ihbarnamede tek gündem maddesi ise : " Riskli yapı tesbit ve tescili yapılan .............. sitesinin , 6306 sayılı kanun ve ilgili yönetmeliği hükümleri doğrultusunda kat karşılığı inşaat usulü ile yıkılıp yenilenmesi " olarak belirtilmiş. (3 bloklu sitemiz için riskli yapı tesbit ve tescilinin , 29 Nisan 2013 tarihinde kapılarımıza gelen tapu dairesi yazısı ile gerçekleştiği doğrudur.) Bazı malikler bu gündem maddesini , " toplantıda yıkım kararı alınacak " şeklinde lanse etmektedirler.. Sorularım : 1- Sitemiz için çizdirilmiş bazı taslak projeler var , müteahhit seçimi de henüz yapılmadı. 6306 sayılı kanuna göre , maliklerce böyle bir " yıkım kararı " almak gerekli midir ? Gerekli ise ; kat maliklerinin oy birliği ile mi bu kararın alınması kanuna uygundur ? Yoksa 3 ' te 2 çoğunlukla bu kararın alınması yeterli olmakta mıdır ? 2- Böyle bir kararın alınması gereksiz ise (çünkü sitemiz zaten kentsel dönüşüme yönetici ve denetici marifetiyle sokulmuştur.) , toplantıda neyi ileri sürerek buna karşı çıkmalıyız ? 3- Yine de böyle bir kararı almak için oylama yaparlarsa , ve 3 ' te 2 çoğunluk yeterli ise , bizler olumlu oy vermez isek kira yardımı dışında kalır mıyız ? 4- " Yıkım ve kat karşılığı müteahhite verilmesi " şeklinde karar alınır ve biz de buna uyarak imza atmak zorunda kalırsak ; ileride olabilecek tehlikeleri düşünerek ( Olası tehlikeler : Her malikin uzlaştığı bir proje seçilmeden , her malikin anlaştığı bir müteahhit bulunmadan ve hepimizin çıkarlarını gözeten bir sözleşme imzalanmadan binanın sadece yıkılıp bırakılması gibi.) imzamızın altına nasıl bir şerh koymalıyız ? 5- 6306 sayılı kanunun uygulama yönetmeliğinde bahsedilen 3 ' te 2 çoğunlukla karar alınması konusu , hangi durumlar için geçerli ve hukuka uygundur ?( Yani proje seçiminde , müteahhit seçiminde ve sözleşme imzasında da 3 ' te 2 çoğunluk mu , yoksa oybirliği mi geçerli olacaktır.) Teşekkür ve saygılarımla ; Mahmut Aytas



Yanıt : Sn Aytas, Siz bu kararları almazsanız bakanlık resen alacaktır.parsellerin tevhit edilmesine, münferit veya birleştirilerek veya imar adası bazında uygulama yapılmasına, yeniden bina yaptırılmasına, payların satışına, kat karşılığı veya hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir. Bu karara katılmayanların bağımsız bölümlerine ilişkin arsa payları, Bakanlıkça rayiç değeri tespit ettirilerek bu değerden az olmamak üzere anlaşma sağlayan diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılır. Bu suretle paydaşlara satış gerçekleştirilemediği takdirde, bu paylar, Bakanlığın talebi üzerine, tespit edilen rayiç bedeli de Bakanlıkça ödenmek kaydı ile tapuda Hazine adına resen tescil edilir ve yapılan anlaşma çerçevesinde değerlendirilmek üzere Bakanlığa tahsis edilmiş sayılır veya Bakanlıkça uygun görülenler TOKİ?ye veya İdareye devredilir. Bu durumda, paydaşların kararı ile yapılan anlaşmaya uyularak işlem yapılır.
Av. Hilal Bayram tarafından yanıtlandı.
24 Mayıs 2013 | 21:47 Mahmut Aytas 504 Kişi okudu

Yorumlar

    Henüz yorum yok.
    Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın