kanal istanbul

Soru
Tebernüş bey; hükümetin organize sanayi bölgelerini taşımasıyla ilgili kararını nasıl değerlendiriyorsunuz. şüphesiz şehrin bukadar içinde kalmış olması şehre verdiği zararlar açısından iyi bir karar. fakat beni meraklandıran bu geniş alanlar boşaltıldıktan sonra ne yapılacak? bütün gelişmler istanbul'un değişen yapısı hakkında bir fikir veriyor aslında. şöyleki; hükümetin açıklamaları arasında: "kuzey marmara otoyolu, üçüncü havalimanı üçüncü boğaz köprüsü, kanal istanbul ve kurulacak iki yeni şehir bunların hepsi birbirini tamamlayan projeler. biri başlamadan diğerleri başlamayacak hepsi kordineli bir şekilde yürütülecek" bu hükümetin açıklamasıydı, ben demiyorum... kuzey marmara otoyolu zaten üçüncü köprüyle beraber yapılmalı bunu kritik etmeye gerek yok. kuzey marmara otoyolunun bilinen yakın mesafesi Pendik Bağcılar. zaten kanımca bu güzergah bütün projelerin kapsadığı alanı temsil ediyor. malum yatırımın yapıldığı yere ulaşmak için yola ihtiyaç var. pendik civarına kurulacak yeni şehir yolun bir ucunda. avrupa yakasında ağaçlı akpınar bölgesine kurulacak ikinci yeni şehir diğer geçiş yolu üzerinde. zaten üçüncü havalimanı da ağaçlı akpınar taraflarında kurulacak. kimileri kanal istanbulun silivri, trakya tarafında olacağını iddaa ediyor. fakat ne demişti başbakan: "kanalın etrafı cazibe merkezi olacak, prestijli hizmet alanları, ve sosyal donatı alanları olacak." bu yatırımlar değişik alanlara dağıtılarak heba edilecek yatırımlar değil. hepsi, belli bir bölgeyi işaret ediyor. kuzey marmara otoyolu bütün bu bölgeyi kapsıyor. buna kanal istanbul da dahil. istanbulun doğu batı yönünde bir büyümesi söz konusuydu. bu doğrusal büyüme ulaşımda sorunlara yol açıyordu. bu problem karşısında tek çözüm yolu şehri kuzey yönünde büyütmek. avrupa yakasını kuzeyine doğru. bu büyümeyi destekleyecek nitelikte bir altyapı düşünülürse bu alt yapıyı kuzey marmara otoyolu oluşturuyor. bence kanal istanbul'da avrupa yakasında, kuzeyden güneye doğru uzanacak kuzeymarmara otoyolundan fazla uzakta olmayacaktır. hatta birbirine paralel ilerleyecektir. yine söylüyorum daha önce de yazmıştım: kanalın marmara girişi florya İBB Sosyal tesislerinin oradan olacak. Atatürk Havalimanı taşınıyor. Atatürk Havalimanının boşaltacağı geniş alandan ilerleyecek. Böylelikle devlete ait olan bu geniş alan da rantını gerçekleştirmiş olacak. iki telli organize sanayi bölgesi taşınıyor. gelişmeler dikkat!... ayamama deresi etrafındaki yapılaşmalar, fabrikalar zaten problem, taşkınlar yaşanıyor... bilinen şeyler... ayamama deresi etrafı da boşaltılacak ve kamuya terk olunacak... zaten ikitelli organize sanayiden sonra kuzeye kadar tamamen devlete ait arazi... basın ekspress hattının zaten alt yapısı oluşturuldu, geri kalan bölgeler prestijli hizmet alanları olarak düzenleniyor... alim olmaya gerek yok zaten gelişmele takip edilirse doğal oluşum ve gelişim bu yönde... başbakan'ın bir açıklamasını daha hatırlatmak isterim. kanalın marmara girişi için "burası yeni bir yerleşim alanı değil, burası bir depremde gider, buradaki halka bunu anlatacağız " demişti... şimdi siz bana diyeceksiniz ki: "üstadım sizin işiniz ne, başka işiniz yokmu, bırakın bunları, bir gülücük işareti, ve ya sadece bir peki, veya bakleyeceğiz ve göreceğiz şeklinde şeyler... veya yazılmayan şeyleri yazmam vs... işte ben yazdım. inanıp inanmamak insanlara kalmış...



Yanıt : Peki... Önümüzde uzun yıllar var. Yazdıklarınızı tarihe not düşmek babından kaydedelim...
Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Şubat 2013 | 08:57 burhan kaya 1706 Kişi okudu

Yorumlar

    Henüz yorum yok.
    Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın