Isıtamayan kalorifer sistemi ve eksik mantolama
Soru
Emlak Konut Başakşehir Evleri Projesinden brüt 138 net 95 metrekare zemin katta daire sahibiyim. Mahalle konsepti diye adlandırılan kapısız bir sitede köşe başlarına konulmuş kulübelerde görev yapan 4 güvenlik görevlisi var. Hafta sonu yada hafta içi mesai saatleri dışında teknik bir problemi çözmek için kimseye ulaşamıyoruz. Site yönetimi bizden 288 lira aidat alıyor.
Taşıdığımız 1 Kasım tarihinden Aralık ayına kadar 368 tl ısınma bedeli istendi. İlk 15 gün teknik sebeplerden dolayı sıcak su ve kalorifer hizmetinden faydalanamadık. Bu borcun haziran ayından itibaren olduğu söylendi. Kasım ayında teslim alıp yerleştiğim konutun 6 aylık faturasını ödemek zorunda mıyım?
Aralık ayı itibariyle 258 lira daha ısınma bedeli faturası çıkardılar. Zemin katta olmadan dolayı hiçbir şekilde ısınamıyoruz. Site yönetimi bu soruna "zemin katlar ısınmaz" savunmasını yapıyor. Evimin alt katında otopark var ve hiçbir yalıtım yapılmadığını görüyorum. Bu durum Emlak Konut için eksik mantolama sebebiyle ayıplı konut sayılmaz mı? Site yönetiminden nasıl bir talepte bulunmam gerekir? Bu konuda nasıl bir yol izlenmeli tavsiye edersiniz?
Yanıt : Merhaba. Evi aldıktan sonraki tüm giderlere kullanılmasa dahi maliklerin katılım göstermesi gerekiyor.Ayıplı mallar ise tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan mallar olarak ifade ediliyor. Sözleşmenize göre aykırı bir durum bulunuyorsa şikayetinizi öncelikle yönetiminize daha sonra sonuç alınamaması halinde Tüketici Mahkemesine başvuruda bulunabilirsiniz.
Özge Özdemir tarafından yanıtlandı. Yanıt : Merhaba. Evi aldıktan sonraki tüm giderlere kullanılmasa dahi maliklerin katılım göstermesi gerekiyor.Ayıplı mallar ise tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan mallar olarak ifade ediliyor. Sözleşmenize göre aykırı bir durum bulunuyorsa şikayetinizi öncelikle yönetiminize daha sonra sonuç alınamaması halinde Tüketici Mahkemesine başvuruda bulunabilirsiniz.
Yorumlar
Henüz yorum yok.
Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın