İnternet ekonomide neleri değiştirdi?
1) İnternet hayatımıza gireli 25 yılı geçti. Geçen 25 yılda binler yıllık ekonomi hayatında radikal devrimler yaptı. Neleri değiştirdi?
2) Geçmiş çabuk unutulur. Balık hafızalı bir millet daha da çabuk unutur. İnternetten önce telefon, teleks ve faks da bir çok şeyi değiştirmişti:) Sırası gelmişken hepsini yad edelim:)
İnternet maliyetlerin düşmesini sağladı. Yurt içinde veya yurt dışında ne, ne kadara ve hangi koşullarda satılıyor? Tüm bunlar hakkında bilgilere kolay erişiliyor. Bu erişme uzun vadede fiyatları baskı altına alıyor.
3) İşin kontrolünü kolaylaştırdı. Muhasebeden idareye, üretimden depolamaya kadar ki alanın kontrolü kolaylaştı. Patronlar veya yöneticiler işe gitmeden işi kontrol edebilir hale geldiler.
4) Pazar bulmayı basitleştirdi. İnternet öncesi çağda pazar bulmak için fuarların gediklisi ve katalogların abonesi olmanız gerekirdi. Bunlara ihtiyaç kalmadı.
5) Rakipleri izleme ve takibi kolaylaştırdı. Şimdi oturduğunuz yerden pazardaki durumunuzu anlayabiliyorsunuz. Rakiplerinizin neler yaptığını öğrenebiliyorsunuz. Üstelik bunları eskisi gibi kulakta dolma bilgilerle veya tahminde değil verilerle yapılır hale getirdi.
6) Yüksek kazancı bitirdi. Eskiden piyasalardaki fiyatlar hakkında bilgi almak ve yorum yapmak zordu. İnternet sayesinde piyasada herkes herkesi tanıyor. Ürünün fiyatını, üreticinin kazancının yüzde kaç olduğunu az çok hesaplayabiliyor.
7) Ticarette yalanı bitirmese de azalttı. Kimsenin yalan söyleyecek hali kalmadı:) En profesyonel yalan küçük bir araştırma ile ortaya çıkıyor.
8) Yeni ürün lansmanı için fuarların beklenmesine gerek kalmadı. Lansman fuar yapılmadan web sitesinden ve sosyal medya reklamıyla yapılır hale geldi.
9) Büyümek de batmak da kolaylaştı. İnternet çağı öncesinden şirketler ve bireyler büyümeye temkinli yaklaşırlardı. İnternetteki atmosfer büyümenin çok kolay olduğu algısı oluşturdu. "Hızlı büyüyenler hızlı çöker" kuralı işledi, işliyor ve işleyecek.
10) Mesafeler yakınlaştı. İnternet ile birlikte "uzak" kavramı tarih oldu. Bugün Çin ya da Japonya'dan bahsederken insanlar sanki yaşadıkları şehirlerin bir mahallesinden bahseden gibi konuşuyor.
11) Satın almada alternatifi çoğalttı. Eskiden alternatif bulmak zordu. Sürekli tedarik edilen mallarda ve ürünlerde değişim riskliydi. Şimdi ise en basit üründe onlarca alternatif satıcı bulak kolay.
Tebernüş Kireçci'yi Twitter'den takip etmek için Buraya tıklayınız
Yorumlar
Henüz yorum yok.
Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın