Asansör Yıllık Denetim Oluşan Masraf
Soru
Merhabalar, 2013 yılı eylül ayında oturulmaya başlanan apartmanın aylık rutin bakımını, asansörü yapan firmaya 2014 ocak ayından itibaren yaptırmaya başladık. Ancak müteahhit iskanımızı 2015 Mart ayında aldı. Biz de asansör yıllık denetimini iskandan bir yıl sonra 1 Nisan 2016 tarihinde yaptırdık. Kırmızı etiket verildi. Eksikler listesini bakım - montaj firmasına gönderince 10 000 TL tutarında bir fiyat çıkardı bize. Bizde asansörün sizin tarafınızdan yapıldığını eksiklerin sizin tarafınızdan giderilmesi gerektiğini belirttik, asansör montaj firması eğer eksik olsaydı iskan vermezlerdi dedi. Sonradan değişen yönetmelikler nedeniyle bunun meydana geldiğini belirtildi. Ancak inandırıcı değildi. Bunun üzerine asansör denetim firmasıyla tekrar görüştüm ve eksiklerin ilk yapılışından bu yana bulunduğunu yapım aşamasında hatalar bulunduğunu bize anlattı. Bununla ilgili olarak iskan aşamasında asansörün denetiminin nasıl yapıldığı, hatanın kimde olduğu hakkındaki görüşünüzü öğrenmek istiyorum. Cevap için şimdiden çok teşekkür ederim.
Yanıt : Merhaba. Asansördeki sorunun yapım aşamasında mı olduğunu yada asansörü yapan firma tarafından mı yapıldığı hakkında buradan kesin bir şey söylemek doğru olmuyor. Ancak Asansör PGD Yönetmeliği'ndeki yeni düzenlemeye göre asansör monte edenin asansörün ilgili teknik düzenlemeye uygunsuzluğunu gidermek için taahhütte bulunmaması ya da taahhütte bulunmasına rağmen verilen süre zarfında uygunsuzluğu gidermemesi durumunda, asansörde bulunan uygunsuzlukların giderilmesi için gerekli işlemlerin gerçekleştirilmesi bina sorumlusu tarafından sağlanacak. Asansördeki uygunsuzlukların giderilmesi için yapılan masraflar genel hükümler çerçevesinde asansör monte edene rücu edilebilecek. Öncelikle hatanın nereden kaynaklandığını öğrenip daha sonra bu maddeye göre hareket etmeniz sağlıklı olacaktır.
Özge Özdemir tarafından yanıtlandı. Yanıt : Merhaba. Asansördeki sorunun yapım aşamasında mı olduğunu yada asansörü yapan firma tarafından mı yapıldığı hakkında buradan kesin bir şey söylemek doğru olmuyor. Ancak Asansör PGD Yönetmeliği'ndeki yeni düzenlemeye göre asansör monte edenin asansörün ilgili teknik düzenlemeye uygunsuzluğunu gidermek için taahhütte bulunmaması ya da taahhütte bulunmasına rağmen verilen süre zarfında uygunsuzluğu gidermemesi durumunda, asansörde bulunan uygunsuzlukların giderilmesi için gerekli işlemlerin gerçekleştirilmesi bina sorumlusu tarafından sağlanacak. Asansördeki uygunsuzlukların giderilmesi için yapılan masraflar genel hükümler çerçevesinde asansör monte edene rücu edilebilecek. Öncelikle hatanın nereden kaynaklandığını öğrenip daha sonra bu maddeye göre hareket etmeniz sağlıklı olacaktır.
Yorumlar
Henüz yorum yok.
Üye işlemlerinden üye olup / giriş yaparak sizde yorum yapabilirsiniz. Üye işlemleri için tıklayın