Tebernüş bey, uzun bir aradan sonra merhaba.Son gelişmelerle ilgili düşüncelerimi aşağıda yazdım.Sizlerinde yorum yapmanızı isterim. Büyük yatırımlar o bölgeye mutlaka değer katar; ki bunu köprü inşaatının başlaması, hatta güzergâhının açıklanması ile birlikte İstanbul?un 3. Köprü ve 3. Havalimanını da eksenine alan kuzeybatı aksında büyük bir değişim, büyük bir gelir ve değer artışı ile görüyoruz. Köprüyle birlikte şehrin ana aksının kaydığını da zamanla göreceğiz. Benzer bir durumu Fatih Sultan Mehmet Köprüsü zamanında Ataşehir ve Sabiha Gökçen Havalimanı ile de yaşadık. Aynı etkiyi 3. Köprü ile beraber de göreceğiz. Çünkü, 3. Köprü tek başına bir proje değil; 3. Havalimanı?nı da bağlıyor. Tüm bunların toplamında, Yavuz Sultan Selim Köprüsü İstanbul?un gelecek 20 yılını değiştirecek.
Gelelim Çanakkale köprüsüne..Burada bazı yazılanlara baktığımda bu konuyu insan doğasında var olan hafife alma içgüdüsüyle değerlendirildiği sonucuna vardım.Çanakkale köprü ve bağlantı yollarının projesini burdan detaylı okuyabilirsiniz.(https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1nal%C4%B1-Tekirda%C4%9F-%C3%87anakkale-Bal%C4%B1kesir_Otoyolu)
Çok büyük bir proje olduğu konusunda şüphemiz yok.Güney marmarayı metropol istanbula bağlayacak ve İstanbul sermayesinin-iş kollarının bu bölgede yer bulacağı, bu bölgenin istanbul?un zenginliğinden yararlanacağı kesindir. Proje tamamlandığında Balıkesir ile Çanakkale otoyolla bağlanacak, Çanakkale köprüsü üzerinden Tekirdağ?a, buradan da Kapıkule?ye kadar uzanacak. Böylece Marmara Bölgesi?nde otoyolla bir ring oluşturulacak. Söz konusu projeyle İstanbul?un trafik yükü de hafifleyecek, taşımacılık maliyetleri düşecek, Ege Bölgesi?nin taşımacılık faaliyetleri, Çanakkale üzerinden de yapılabilecek. Köprünün tek fonksiyonu sadece Gelibolu?dan Lapseki?ye geçiş sağlamak değil. O köprü, Avrupa?dan gelen, Ege?ye ve Batı Akdeniz?e inecek yük hareketinin İstanbul?a girmeden hemen inebilmesini, seyahat süresinin çok kısalmasını sağlayacak
Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkii ile Gelibolu ilçesi Sütlüce mevkii arasında yapılacak köprü tamamlandığında dünyanın en uzun asma köprülerinden biri olacak. Türkiye'nin en prestijli ulaşım projelerinden biri olarak hayata geçirilecek İstanbul-Çanakkale-Balıkesir Otoyol Projesi'nin ÇED raporu da onaylandı. İstanbul Silivri'den başlayarak Çanakkale Köprüsü'nü de içine alacak şekilde devam edecek otoyol, Balıkesir'de son bulacak.
Köprünün 18 Mart 2017'de temel atma töreninin gerçekleştirileceğini ifade eden Başbakan Yıldırım geçiş ücretinin de 15 Euro+KDV olacağını belirtti.Köprü 2020 yılında bitmiş ve kullanılmaya başlanmış olacak.2023 yılına kadar da çevre bağlantı yollarının bitirilmesi projelendirildi. Resmi de yayımlanan ilana göre, ihale 26 Ocak saat 10.30'da Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü A-Blok Giriş Katı Küçük Toplantı Salonunda, Görevlendirme Komisyonu huzurunda gerçekleştirilecek. İhaleye, yedi gün öncesinden ihale tarihine kadar teklif verilebilecek. 18 Mart 2017?de temel atılması beklenen ve Küresel ve bölgesel sıkıntılara rağmen Çin, Japon ve Güney Koreli devlerin köprü yatırımını yakın takibe aldığını açıklayan yetkililer,Yavuz Sultan Selim Köprüsü?nün yatırımcılarından Astaldi?nin de ilgisi devam ediyor.Bunun yanında Japon güney kore ve çinli büyük şirketlerinde iştahlı olduklarını ve Bu nedenle yatırımcı ilgisinde sıkıntı beklenmediğini de biliyoruz.
Çanakkale bölgesi uzun yıllar tabiri caizse üvey evlat muamalesi gördü.Bu bölge Son 5-6 yıla kadar doğru dürüst bir yatırım görmedi.Nüfus artışı 2011 yılından başlayıp 2015 yıl sonuna kadar gittikçe artan oranlarda olmuş.2014-2015 de %030 ile Türkiye ortalamasının epeyi üzerinde olmuş.Bu yılın başında yapılan yatırımlar ve bu bölgeye olan talebin gittikçe artan ölçeklerde olması nedeniyle devam edeceği aşikardır.Tabii bu artışın projenin hayata geçmesi ve inşaat faaliyetlerinin ilerlemesi ile epeyi devam edeceği ortadadır.Bu Fiyat artış oranlarını ve hangi bölgelerin şuan ki fiyatına göre yaklaşık 9-10 kat artacağını da isteyen olursa bir başka makalede yine burada yazarım.
Bu arada Konut kredilerinden bahsetmeden yazımı bitirmek istemedim ?
konut kredileri, yıl içerisinde yurt içinde ve yurt dışındaki belirsizlikler ve olumsuz gelişmeler yüzünden son bir yılda yüzde 1,10 bandına yükselmişti. Dün iş bankasının başını çektiği faiz indirme diğer bankaların katılımıyla devam edecek görünüyor.Tahminim ilk aşamada rekabet içerisinde 0.80-0.85 aralığına kadar bir azalma olacağıdır.Buda yeni konut fiyatlarının %10-20 arası bir fiyat artışına mevcut stoklarında erimesine neden olabileceği ama 2017 yılı öngörüm ise; bölgemizde ve yurt içinde yaşanan savaş ve Fetö-pkk gibi terör örgütlerine rağmen Tek partili bir hükümetin istikrarlığında Türkiyemizin büyümeye devam edeceği,cazibe merkezi olmaya ve yabancı yatırımcıları çekmeye açık olduğunu ve bu nedenlerden dolayı da 2017 yılındaki konut kredi faiz oranlarının 0.60-0.70 aralığına kadar inebileceği görüşündeyim.Siz ve ekibinize iyi günler,iyi çalışmalar dilerim.
Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Kasım 2016 | 21:17 alev yıdızkoparan 4177 Kişi okudu