"balon" ile ilgili toplam 434 soru bulunmuştur.
Toplam 775660 kişi soruları okumuştur.

balon balon balon?

Soru

Merhabalar Tebernüş Bey, size sorulan soru ve cevaplara ilişkin arşivi incelediğimde yıllar boyunca "emlak piyasasında balon mu var" sorusuna istikrarlı biçimde olumsuz yanıt verdiniz ve kuşkusuz şu ana kadar haklı çıktınız. Ama konut piyasında balon oluşmayacağına dair gösterdiğiniz gerekçenin siyasi istikrar olmasına pek katılamıyorum. Kuşkusuz siyasi istikrar çok önemlidir ama konut satışlarını ve fiyatlarını belirleyen tek etmen bu değildir. Siyasi istikrar olsa bile ekonomik koşullar (faiz, kur, enflasyon vs) satış miktarını ve konut değerini etkiler. Global anlamda FED'in piyasadan dolar çekme politikası, piyasada para bolluğunun azalıyor ve daha da azalacak oluşu, Türkiye'de ise faizlerin ve enflasyonun yükseliyor oluşu gerçekleri karşısında siyasi istikrar ne kadar sürerse sürsün konut satışlarının azalacağını ve konut değerlerinde oluşan köpüğün 1-2 yıl içinde söneceğini iddia ediyorum. Bilindiği gibi ekonomide her çıkışın bir inişini vardır nitekim hiçbir şeyin fiyatı sonsuza dek artamaz. Aynen altın piyasıdında olduğu mutlaka bir düşüş ve yeniden yükseliş trendi olur.Hiçbir malın değeri çok uzun süre yükeliş grafiği göstermez arada iniş çıkış ve zigzaklar olur. Ancak Türkiye?de konut fiyatları 12 yıldır aralıksız yükseliyor ve bu süreçte konuta yatırım yapanlar iyi kazandı ama bundan sonraki süreçte bu yükseliş trendinin her an kırılması kaçınılmazdır. Yukarıda belirttiğim ekonomi koşullara ek olarak bu yüksek fiyatlardan konut alma kapasitesi olanların zaten çoğunun alabilecekleri konutları aldığı ve piyasanın yüksek gelir grubu açısından doygunluğa ulaştığı da bir gerçek. Nüfusun önemli bir kısmı ise söz konusu fiyatlardan ev alamayacağına göre o fiyatlar çok yakın bir zamanda inecek. Ayrıca kira çarpanlarının 300-350 gibi rakamlara çıkması da hayra alamet bir durum değil. Son olarak emlak konut?un kendi sitesinde açıkladığı satış raporlarına baktım ve 2013 ile 2014 yıllarının ilk çeyreğindeki satış adetlerini kıyasladığımda %60 gibi vahim bir düşüş olduğunu gördüm. Bu da köpüğün sönmeye başladığını gösteren bir veri bence. Benim iddia ve görüşüm budur sadece paylaşmak istedim. Saygılar...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
27 Nisan 2014 | 12:42 deniz demir 955 Kişi okudu

Ahmet BULUT Beyin Teoris

Soru

İstanbul da emlak ballonu olduğu tezine katılıyorum. Bugün brylikdüzünde 3 1 daireler 600 bin 800 bin bandına yükselmişse bunun adı balondur. Balon ne kadar büyük olursa patladığında ortaya çıkacak facia da o derece büyük olur. sonra devletimiz oturur bir daha balonlar oluşup millet mağdur olmasın diye kanun yapar kural koyar. Batık bankalardan sonra kurulan BDDK gibi. Kısa vadede İstanbul tersine göç verir ve bu duyulursa balonumuz güzelce patlar. Bunun dışında stabil kalır veya daha da büyümeye devam eder. Patlamadan önce satanlar bir miktar karlı çıkar elinde patlayanlar ah vah eder...NoT: Bu yazılanlar kişisel tahminlerimdir, herkese hayırlı kazançlar dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Nisan 2014 | 21:19 sabri kosmaz 854 Kişi okudu

Dün göndermiş oldugum yazıyı burada yayınlamayarak...

Soru

Dün göndermiş oldugum yazıyı burada yayınlamayarak(hemen herşeyi yayınlamak zorunda değilim gibi birşeyler yazma kardeşim) yine burada sadece ve sadece inşaat firmalarına hizmet ettiğini ispatlamış oldun.Öyle burayı şukadar takip eden var,vatandaşı GM konusunda aydınlatıyoruz gibi tabansız sözlerle kendini savunmayada kalkma...daha önce seni burada eleştirenlere hak vermemek elde değil diye düşünmeye başladım.İstanbulda GM de BALON olduğunu ve bunun önümüzdeki zamanda patlayacağınıda sen benden daha iyi biliyorsun ya..bundan dolayıda TCMB ve TUİK in araştırma konusu olan o yazıyıda yayınlamayarak bir kez daha fahiş fiyatlara o evleri satan Para babaları olan İnşaat firmalarına hizmet ettiğini ortaya koymuş mu oluyorsun?o yazıyı yayınlaki herkes gerçekleri anlasın.Tabii bu yazıyıda yayınlama cesaretin varsa..

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
23 Nisan 2014 | 20:12 AHMET BULUT 503 Kişi okudu

Kaynak: TCMB, TÜİK, Elimizdeki veri serisinin baş...

Soru

Kaynak: TCMB, TÜİK, Elimizdeki veri serisinin başlangıcında, Ocak 2010 itibarıyla İstanbul?da ortalama bir konut yaklaşık 20 yıllık kira bedeli karşılığında satılıyormuş. Ankara ve İzmir için ise fiyatlar 18 yıllık kira bedeli seviyelerindeymiş. Yani, İstanbul diğer ikisinden biraz daha pahalı olsa da üç büyük şehirdeki nispi fiyatlar arasında çok büyük bir fark yokmuş. Dört yıl sonra, Aralık 2013?te ise tablo hayli farklı. Ankara ve İzmir?de ortalama konut fiyatı yaklaşık 22 yıllık kira bedeline denk görünüyor ve bu iki şehirde nispi fiyatlar yine birbirinden çok uzak değil. Ama İstanbul?da ortalama konut fiyatı artık neredeyse 28 yıllık kira bedeline denk durumda. Bu dönem boyunca İzmir?de konut fiyatları birikimli olarak %48 oranında artmış. Ankara?daki birikimli artış oranı ise %41. Buna karşılık Ocak 2010 ? Aralık 2013 döneminde İstanbul?da konut fiyatları %67 artış göstermiş. Bu hızlı artışın sonunda İstanbul?da ulaşılan 28 yıllık kira bedeli, konut fiyatları için makul kabul edilen aralığın üst sınırı olan 20 yıllık kira bedelinin oldukça üzerinde. Türkiye geneli için balon değil belki ama konut fiyatları pahalı demiştik. İstanbul içinse balon nitelemesini kullanmakta daha rahat olabiliriz sanırım.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
22 Nisan 2014 | 13:43 Ahmet BULUT 454 Kişi okudu

istanbuldaki konut fiyatlarının aşırı pahalılığı

Soru

sayın tebernüş bey, 3+1 daire satın almak istiyorum ancak her yer o kadar pahalı ki. ıspartakule bölgesinde 450.000 liradan başlıyor. halkalı tarafında 500.000 liralardan başlıyor. bu fiyatlar çok yüksek değil mi. bir gün bu balon patlarsa zarar etmez miyiz. veya şöyle söyleyeyim 500.000 liralık konut ne kadar prim yapar. şu an hangi bölgeden konut alırsam prim yapar. yardımcı olursanız sevinirim. çalışmalarınızda başarılar dilerim. bu kadar kişinin duasını alıyorsunuz. sizi tebrik ederim gerçekten.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
10 Nisan 2014 | 10:41 AHMET CAN 495 Kişi okudu

nerelerden ev alınmaz

Soru

mehmet akar bey in yazdıklarına katılmamak mümkün değil. parasal genişleme dolayısıyla sıcak para akışında artık sona gelindi. bundan böyle kolay para düşük faizli kredi artık yok. Bunlar bize bağlı gelişmeler değil. Küresel piyasa yapıcıların aldıkları karar bu yönde. Geçtiğimiz 10 yılda ülkemize akıtılan sıcak para gayrimenkule yönlendirildi. Toki-emlak konut ve bunlara çalışan mütehitler başta olmak üzere inşaat sektörü palazlandı. ilk başlarda işi inada bindirip elindeki gayrimenkulu ucuz fiyattan satmayacak bir kitle olacak fiyatlar aydan aya geriledikçe bunlarda panikleyip satışa geçecekler ozaman balon diye tanımladıgımız piyasalar da aşağı yönlü sert fiyat hareketleri görülecek. önemli olan alım gücüdür. burda esas darbe alım gücüne vuruluyor. halkımız rahat ve lüks içinde yaşasın isteriz ama memleketin heryerinden petrol fışkırmadığı sürece alım gücümüz azalacak. son altı ayda gerçekleşen devalüasyon ve faiz artışları nedeniyle %30 fakirleştik. Benim tavsiyem herkes, aileye uygun, oturabileceği, kullanışlı, mümkün olduğu kadar geniş ev alsın.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
21 Mart 2014 | 21:00 sami çelik 333 Kişi okudu

kira yerine bankaya fazi ödemenin dayanılmaz hafifliği!

Soru

İyi akşamlar Tebernüş bey. Sizi ilgiyle dinliyorum. Okmeydanında eşimle aynı yerde çalışıyor ve Kağıthanede 1600 tlye bir güvenlikli bir sitede kirada oturuyoruz. Yine k.hanede 3+1 apartman dairesi şeklinde kirada (bintl) bir evim var. Eşim kiradan çıkmak için ısrarcı. Son 6 ay içinde ev fiyatları ivmelenerek arttı. Yüzüne bile bakılmayan evler yok metro gelecek yok derede kayık yüzecek yok vadi istanbulu yandan görüyor beklentileriyle prim yapmış durumda. Salon m2 si 27yi geçen yeni konut bulmak neredeyse imkansız! Çoğu proje bahçe , otopark alanlarını brüte ekliyor ve küçücük evlere en az 500-600 bin tl istiyor! Arkadaşlarımın çoğu fiyatların balon olduğunu önümüzdeki kısa vadede bu işin tersine döneceğinden bahsetmekteler ve bu sözler kafamı karıştırmakta. Faizlerin önceki 6 aya göre nerdeyse 2 kat arttığı bu dönemde maksimum 450bin tlye güvenliği olan bir site içinde 3+1 daire bakıyorum. Bari deniz havası alayım ve manzara görebileyim diye seçeneklerime eyüp silahtarağa mh., kağıthane emniyettepe mh. ve beyoğlu sütlüce mh. de ekledim. Tabi buralarda daha çok dubleks tarzı seçenekler ön plana çıkıyor. Elbette hiçbir yapı şehirdışındaki büyük konut projeleri gibi göz kamaştıcı değil. Size sorum, elimi çabuk tutup bu miktara bir ev alayım mı?kiradaki evimi satmadan ev almak için peşinat için gerekirse evimi ipotek ettireyim mi?Dubleks almak ne ölçüde dezavantajdır?Konutta %18 kdv masrafı ne zaman devreye girecek?Teşekkürler

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
02 Mart 2014 | 23:22 Hasan Yılmaz 1065 Kişi okudu

Alsatçılar

Soru

Tebernüş bey merhaba, Uzun süredir Bağdat Caddesi'nde oturmak için ev arayışımız var. Ancak fiyatlar her yıl ort.%30 artıyor,Üstelik her sokakta neredeyse evlerin yarısı yıkılıp yenileniyor. Ev fiyatlArı trilyona dayandı. Yine de evleri alanlar var. Bu millet parayı nereden buluyor bilemiyorum o ayrı konu. Benim altını çizmek istediğim konu ev fiyatlarının nasıl bu kadar arttığı. Araştırmalarımız sonunda diye tamamen şans eseri bir şey öğrendik. Belki siz biliyorsunuzdur. Ancak burada paylaşmak istedim ki herkes öğrensin. Bağdat caddesi bölgesinde 30-35 kişilik bir grup var. Bunlar alsatçı. Evsahiplerinden eski evleri ucuza alıp, 1 ay içinde üzerine en az 50.000 TL koyup başka birine satıyorlar. Bu kişiler emlakçılarla çalışıyor, çünkü emlakçılar %3 komisyonu kesin olarak bu alsatçılardan alıyorlar. Emlakçının biri "Eğer son tüketiciye satmayı beklersek çok bekliyoruz, komisyon için de pazarlık yapıyorlar. Ama alsatçı daha evi görmeden kaporayı yatırıp benim komisyonumu hemen veriyor" dedi. Yani bizim gibi son kullanıcı her zamanki gibi afedersiniz kazıklanıyoruz ve fiyatlar da balon gibi şişiyor. Biz emeğimizle maaşımızın vergisini verip tasarruf edemezken, bu insanlar 1 ayda 50.000- 60.000 TL kazanıp, vergiden de kaçırıyorlar. Üstelik kendilerini de inşaatçı olarak tanımlıyorlar. Satış bedeli 700.000 TL ama tapuda 300.000 TL gösteriyorlar. Maliye bunları görmüyor mu? Gerçekten yazık...

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
24 Şubat 2014 | 11:35 Özlem Karavan 1220 Kişi okudu

gelişme aksları hakkında

Soru

hayırlı akşamlar tebernüs bey.kandıra bölgesine yabancı oldugunuzu ve ilgi alanı dısında kalan bölge oldugunu biliyoruz.. fakat kandıra ve çevresini istanbulun gelişme aksları olarak degerlendiriyoruz. buna baglı olarakta diger bir sorumda toplam nufus artısı yuksek olan yerler daima kazandırır dediniz.. arsa alımı için kandıranın toplam nufus artısı ve oranı düştügü halde kandıranın her gecen gün degerlenmesi arsa mkare fiyatlarının gün gectikçe artmasını nasıl degerlendiriyorsunuz ve burada balon fiyat mı oluştu? yoksa gercekten buralar ileride cok degerlenebilecek kapasiteye sahip yerlermi?kandıranın tapu deviri en fazla olan ilçe olması ve yakınında olan diger sakarya ilçesi kaynarca ya 2 tane organıze san. kurulacak olması buraların degerlenecegi anlamına gelirmi? saygılar..............

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
20 Şubat 2014 | 21:34 mehmet gedik 873 Kişi okudu

Arnavutköy Spekülasyonları

Soru

Merhaba Tebernüş Bey, öncelikle değerli bilgilendirmeleriniz için size ve ekibinize çok teşekkür ederim. Ben Arnavutköy ilçesinde daire almak istiyorum; ama bir yıl öncesine göre fiyatları oldukça şişirilmiş durumda ve fiyat artışlarının en büyük gerekçesi Arnavutköy ilçesine yapılması düşünülen projeler!... Burası Türkiye, ya verilen vaatler tutulmasa o projeler yapılmasa, balon patlarsa, o zaman Arnavutköyü parselleyenlerin hali nice olur? Sizce ben mi çok karamsar düşünüyorum, Arnavutköyün akıbeti ne olur acaba? Cevabınız için şimdiden teşekkür eder, başarılarınızın devamını dilerim.

Tebernüş Kireçci tarafından yanıtlandı.
01 Şubat 2014 | 11:57 Tamer Mesut 309 Kişi okudu