dumankaya inşaat lütfen okuyun
kadir bey dumankayadan noter tastikli sözleşme ile daire satın aldık. daireyi peşin aldık. malum kayyım atandı. sonrasında tmsf inşaatlar 5 aydır durmuş vaziyette. sözleşmede yazan 2017 yılında teslim edilecek dairelerin akıbeti hakkında hiçbir açıklama yok. dairelerimizi ne zaman alacağız belli değil. binbir güçlükle aldığımız dairelerimizin akıbeti ne olacak. bu konuda ne yapmamız nasıl bir yol izlememiz lazım. herkesin sağlığı bozuldu.lütfen yol gösterin. sevgiyle kalın
Cevap : Zeynep Hanım Merhabalar,
TMSF yönetiminde bulunan Dumankaya ile ilgili birçok soru alıyorum ve konuya ilişkin olarak genel bir yanıt vermek isterim.
Dumankaya nın çeşitli projelerinden birçok kişinin esasında farklı farklı talep ve menfaatleri mevcut.
Sıralayacak olursak;
- Binası bitmiş, teslimat yapılmış fakat tapusunu almamış olanlar.
- Binası büyük oranda bitmiş, tapusunu almamış olanlar.
- Binası başlangıç seviyesinde olup tapusunu almamış olanlar.
- Binası başlamamış ve tapusunu almamış olanlar.
Tabi bu sıralamadaki kimselerin sözleşmelerine göre;
- Teslim tarihleri,
- Ödemelerini senet, peşin ya da banka kredileriyle yapıp-yapmadıkları,
- Kalan ödemelerinin olup-olmadığı,
- Konut ya da ticaret alanı alıp-almadıkları,
da onlar açısından alacakları aksiyonları belirleyici nitelikte çok önemli değişkenlerdir.
Yukarıdaki değişkenlere göre konut aldığı takdirde;
Öncelikle TMSF tarafından atanan kayyum yönetimindeki şirketle irtibat halinde olarak ve yukarıda belirttiğim olasılığa göre taleplerinizi yazılı olarak iletmek suretiyle görüşmelerinizi yapmanızı tavsiye ederim. Sonuçta Dumankaya yönetiminde bulunan kayyumların, söz konusu şirketi en iyi şekilde idare edip, daire almış bulunan ve FETÖ ile irtibatı olmayan tüm vatandaşların mağdur olmaması önceliğinde, şirketin aktif ve pasiflerini yönetmek niyetinde olduğunu düşünüyorum. Dolayısıyla iletişim çok önemli.
Hukuki aksiyon tarafında, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Ön Ödemeli Konut Satışlarına ilişkin Yönetmelik ve diğer mevzuat gereği; Satılanı geri vererek sözleşmeden dönebilir ve hem müteahhitten hem de varsa kredi kuruluşundan iade talep edebilir, tapu iptal ve tescil davası açabilir, müteahhitten ayrıca zarar için tazminat talep edebilirsiniz. Ya da tapu devri veya teslim için ihtar gönderip süreci takip edebilir ve bekleyebilirsiniz.
Sonuç olarak her bir tüketicinin yukarıda saydığımız değişkenler nazara alınarak öncelikle kendi durumuna ilişkin yazılı bir başvuru yapması ve süreci takip etmesi gerektiği kanaatindeyim. Özellikle kredi ile daire alanların sürelere dikkat etmesi gerekmektedir. Zira kredi kuruluşundan, ödediği kredi bedelini almak isteyenlerin dikkat etmesi gereken nokta, Tüketicinin Korunması Hk. Kanunun 35. maddesine göre - konut finansmanı kuruluşunun sorumluluğu; konutun teslim edilmemesi durumunda konut satış sözleşmesinde veya bağlı kredi sözleşmesinde belirtilen konut teslim tarihinden, ... , kullanılan kredi miktarı ile sınırlı olmak üzere bir yıldır. Dolayısıyla 1 yıllık süreye dikkat.
Süreçte hiçbir tüketicinin mevcut şartların getirdiği takip yükümlülüklerini aksatmamalarını tavsiye ediyor ve mağduriyet yaşanmayacağını ümit ediyorum.
Saygılarımla, Av. Kadir Kurtuluş