ÇILGIN PROJELER
Sayın Tebernüş Bey, bir okurunuzun sormuş olduğu Spradon Quarzt neden prim yapmadı sorusuna vermiş olduğunuz yanıtta TOKİ den ve cazibe oluşturacak yatırımlardan bahsederek fiyatların neden düşük kaldığını analiz etmeye çalışmışsınız. Yazdıklarınız kısmen doğrudur ancak Bahçeşehirin en büyük problemi ulaşımdır. Bahçeşehir Türkiye de düzgün kentleşmenin en güzel örneklerinden birisidir. Çalışmıyorsanız inanılmaz keyifli bir kasabadır. Ancak Bahçeşehir de oturup çalışmak zorunda iseniz her sabah ve her akşam çekilen korkunç yol işkencesi insanı burada oturduğuna bin pişman eder. Malum bu aralar Türkiye çılgın projelerin ülkesi oldu. Kanal İstanbul, Boğaziçi stadyumu vs gibi onlarca zihni sinir projesi havalarda uçuşuyor. İki karış arsası, küçükcük bir dairesi olan emlak sahipleri de bunları dinleyip tatlı rüyalara dalıyor. Konu açılmışken Bahçeşehirlilerinde bu muhteşem projelerin yaratıcısı yöneticilerden bazı çılgın istekleri var. Mesela 100 yıl önce yapılan demiryolunun üzerine sabahları 2 vagon ve 1 lokomotif gibi muhteşem ve çılgın bir proje istiyorlar. İnsanı çıldırtma noktasına getiren Mahmutbey bölgesinde otoyola paralel bir, iki ilave şerit istiyorlar. Metrobüs olarak adlandırılan ucubenin yerine raylı sistem istiyorlar. TEM otoyolunda magandaların kullanımına tahsis edilen emniyet şeritlerinin tüm kullanıcılara açılmasını ve 1 km aralıklar ile cepler yapılmasını istiyorlar (örnekleri Avrupanın birçok ülkesinde görülebilir) TEM oto yolunun Kuzey ve Güney olarak adlandırılan yan yollarında tek yön uygulaması gibi muhteşem ve çılgın bir projenin başlamasını bekliyorlar. Biliyorum bunlar Kanal vs gibi projelerin yanında çok daha çılgın projeler ama Bahçeşehirin prim yapmasını isteyenlerin başka bir seçeneği yok. Kolay gelsin.