aidat odemeleri ve eksik odemeler
Mrblar sayın hocam 2015 yılında ankarada 4 bloklu 159 daire 4 dükkan toplam 163 bagimsiz bolumden oluşan bir projeden ev aldım.Daire tipleri 3+1 ,4+1 ve arsa paylarına farklıdır. 2015 mayıs ayında olağan genel kurul yapıldı ve sakin lerden 3 kişi yönetim kurulu olarak seçildi.yapılan kurulda site yönetiminin bir şirkete devredilmesi karari da alındı. Hocam şimdi buraya kadar herşey normal gitti ve sorunlar bundan sonra başladı. Site yönetimi muteahhid firmanın kendi kurduğu bu konuda deneyimi olmayan firmaya 2 yıllığına yönetimi devretmis ve kendileri de istifa etmişler. Bizler evlerimizi teslim aldık ve aidat ödemelerine başladık aradan 15 ay geçti tekrar site yonetim kurulu 15 ağustos 2016 da toplandı.Ben denetçi seçildim bu toplantıda. Hocam denetçi seçildikten sonra yaptığım incelemede yönetim firması muteahhid ait olan 4 dükkandan hiç aidat almamış. Yönetim planimizda aidatlara tüm bağımsız bölümlerinin katılacağı, dükkanların sadece asansör bakım hizmet bedelinden muaf tutulacağı yazıyor. Yönetim firma yetkilisine bu durumu sorduğumda bana öyle dediler deyip isin içinden çıkıyor. Öncelikli sorum biz bu aidatları geriye dönük olarak nasıl dükkan sahiplerinden alabiliriz. Ikinci sorum ise farklı arsa payları olan bağımsız bölümlerden sabit aidat alınmakta KMK madde 20 göre kat malikleri arasında anlaşmada yok ama giderlerde arsa payina gore paylastirilmiyor. Bu konuyu nasıl cozmemi tavsiye edersiniz.simdiden cevapladınız için teşekkür ederim. Saygılar sunarım.